Сайт за Хотелиерство и Ресторантьорство
hotelierite.net
Драгослав Минчев

Драгослав Минчев - Инвестирам времето и енергията си в хората

Драгослав Минчев успя да сбъдне своята „българска мечта”. Днес той е генерален мениджър на един от елитните софийски четири звездни хотели – Метрополитън и за кратко време успя да наложи свой стил на управлениепостигайки отлични финансови резултати. Но не мислете, че това бе един лек път. Своята кариера той започна през далечната 2003 г. в Radisson SAS на една от ниските позиции в хотела – помощник сервитьор.  Не след дълго, мениджънтa  на хотела забелязва потенциала на младежа и той получава възможност за изявява, преминавайки в отдел  Фронт Офис, на позицията пиколо. В същото време Драгослав инвестира много в своето образование завъшвайки бакалавърска степен специалност туризъм в Софийски Университет, а след това и магистратура специалност  „Стопанско Управление”. От тук нататък пред него се отварят широки хоризонти, и кариерата му върви само нагоре. Драгослав е доказателство за това, че когато човек обича професия си и влага сърце във всичко, което върши – рано или късно успехът го спохожда – това е просто неизбежно!

Драго, би ли споделил с читателите на hotelierite.net, каква е твоята тайна за успеха?

И друг път са ми задавали този въпрос, и често съм размишлявал по темата, опитвайки се да намеря най-точния отговор. Бих определил „успеха” като едно специално ястие. То може да бъде, приготвено по строга рецепта, но може да дава и поле за изява и импровизации на готвача. При всички положения обаче, то е специална формула от продукти, подправки, съотношения, много, много любов и позитивна енергия. Именно последните две съставки са решаващи. Вънаги съм се старал да бъда човек преди всичко, да уважавам хората и да бъда естествен. Това е заложено в моето възпитание и мироглед. Не бих успял, без подкрепата на моите близки, приятели, колеги и партньори, за което им благодаря от сърце.

Има ли човек допринесъл най- много за твоето професионално израстване?

Със сигурност има много хора, които са ми помогнали, но все пак бих откроил едно име: г-жа Мара Дойчинова. По времето когато тя бе  Генерален Мениджър на една от най-успешните български вериги – FPI Hotels&Resorts - тя видя потенциала в мен и ми даде първия голям шанс, гласувайки ми огромно доверие. За мен безспорно тя е  едно от най-ярките имена в туристическия бранш в България. Разбира се освен с нея, имах щастието да работя с много други професионалисти и имена в бранша, които безкрайно уважавам и ценя.

Драгослав Минчев

Залагаш на традиционни методи, пречупени през призмата на твоя мироглед. Доколко успешно е това?

Резултатите показват, че се справяме отлично.  Всяка година е по-добра от предходната. Аз обаче не губя много време в статистика и бюджетиране.  Инвестирам времето и енергията си в хората и взаимоотношенията с тях . За мен най-важното е да мотивирам колегите си да дадат най-доброто от себе си, да им помагам в трудни моменти, да давам личен пример, да зареждам с позитивна енергия, да правя корекции, където е необходимо. Имам ясна визия по въпроса що е то „customer service”  и нещата се случват лесно, когато си убеден че се движиш в правилната посока.


Опитът безспорно ти помага да вършиш своята работа, но все пак от къде черпиш нови идеи?

Използвам всички възможни канали. За да се развиваш трябва да бъдеш отворен към нови идеи и нови предизивикателства. Обичам да контактувам с много хора – клиенти, доставчици, колеги, приятели. От всеки черпя информация и често се вслушвам в техните препоръки.


Доколко одобряваш тенденцията съвременните хотели да стават все по „роботизирани” и изпълнени с технологии изместващи човешкия фактор?

Аз съм малко по-консервативен в това отношение, но със сигурност тенденцията е ясна - това е бъдещето. Според мен нищо не може да замести човешкия фактор и той винаги е бил най-важен и ценен в нашия бранш. Не искам да си представям, че някой ден клиентите ще застават пред един автомат, който им подава чип за достъп, след направено плащане. Тъжно е, но услугата, която  познаваме днес ще отиде в историята.  Технологиите се развиха много, в същото време  човешкият ресурс не достига - неизбежно е.

Драгослав Минчев
Драгослав Минчев

Как се справяш (то е видно, че го правиш) с намирането на баланса с межу доброто отношение към персонала и интересите на хотела?

Това е най-трудният момент за всеки мениджър. Аз имам огромен късмет, че зад мен стои екип от невероятни хора и професионалисти, както и разумни собственици. Подчертавам последното, защото това е от определящо значение. Когато собственикът има реални представи за очакваната доходност, създава добри условия за работа, не провежда политика на постоянен стрес и натиск , тогава мениджмънтът и служителите могат да дадат максимума от себе си и да постигат резултати.

Какво би посъветвал младите хора, които днес вървят по твоите стъпки?

На първо място бих ги посъветвал да бъдат добри и честни хора. Това е най-важното! След това бих ги насърчил да следват устойчив модел на развитие. Наблюдавам как за младите е нормално да сменят работата си през 5-6 месеца. Те искат само да вземат, а не да дават. Реално първите 6 месеца са период на обучение, след които служителят трябва да започне да работи ефективно и да добавя стойност. Всеки трябва да запомни, че работи преди всичко за себе си, за своето име, за своята репутация, а не за даден работодател. Ако нямаш това убеждение вътре в себе си, никога няма да се качиш на върха!


Благодаря за интервюто! Желая бъдещи успехи!

Сподели
Гост 27 Януари 2018г.
Метрополитън беше в окаяно състояние, преди появата на Драго,сега...който се съмнява, да отиде да види!
Гост 27 Януари 2018г.
Г-н Минчев е истински професионалист. Щеше да е хубаво да има повече такива хора в нещастната ни държавица.
Гост 27 Януари 2018г.
No comment...
Гост 28 Януари 2018г.
Браво!Много точно и много ясно!Обичам да работя с позитивни хора и които са близо до персонала си!От интервюто разбрах,че да стигнеш върха не трудно,но трябва и някой дс те забележи,а той трябва да е също достоен като г-н. Минчев.
Гост 28 Януари 2018г.
Г-н Минчев...ще трябвадави дойдем на проверка
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.
Уебсайт в Alle.bg