Сайт за Хотелиерство и Ресторантьорство
hotelierite.net

Живка Стоилова - Довери се, но провери!

Живка Стоилова - Довери се, но провери!

Живка Стоилова е специалист с дългогодишен опит в сферата на хотелиерския бизнес - в частност, вътрешно фирмения контрол. В следващото интервю разговаряме с нея за трудностите и предизвикателствата в професията на ревизьора.

Г-жо Стоилова, как бихте охарактеризирали вашата професия с няколко думи?

Да бъдеш ревизьор е трудна и отговорна работа, чиято основна задача е да брани интересите на собствениците. За съжаление, някои от тях не осъзнават нейната значимост и  по този начин излагат на риск собствените си инвестиции.

Как според вас, може да се излекува параноята на някои собственици, че всички служители искат да крадат от фирмата?

Лекарството е точни факти, цифрианализи… От опит зная, че всеки собственик иска да запази добрите си кадри. Моята задача е да помогна в тази ситуация, предоставяйки му навременна и вярна информация. Когато той е спокоен, че няма злоупотреби  – работата върви и всички са доволни.

С какви трудности се сблъсквате във вашето ежедневие ?

Когато обичаш това, което работиш, независимо в коя сфера, трудностите са преодолими и незначителни. Но все пак, факт е, че в тази професия не можеш да създаваш приятелски взаимоотношения на работното място, тъй като това пречи на работата! Въпреки това, трябва да запазиш добри колегиални отношения и уважение към всеки. В противен случай, във всеки един момент можеш да изпаднеш в конфликт, както със колегите си , така и със работодателя. Сиреч, да се превърнеш в най- мразения човек във фирмата. 

Живка Стоилова - Довери се, но провери!

Несъмнено сте се сблъсквала със злоупотреби във практиката си, бихте ли ни разкала за такъв случай ?

Такива случаи има много, злоупотребите са два вида – документални и стокови. От своя страна те пък са: съзнателни и неосъзнати. Съзнателна злоупотреба, е когато пълниш бутилките от  уиски със студен чай, за да прикриеш липса, неосъзнатите почти винаги са причинени от невъзможност за справяне с работата или от страх да не се допуснат  грешки.

Разкажете ни някоя интересна случка!

Преди години бях главен ревизор в един хотел. Често присъствах контролно при доставките на стоката, за да проверявам количествата. Веднъж ми се случи следния абсурд - слиза шофьора и пита за главния готвач, а него го нямаше - и ми подава плик  - това било процента му. Човека си помислил, че и аз съм част от схемата. Впоследствие се оказа, че нашия готвач има договорка с въпросната фирма за 4 % комисионна при достигане на определен оборот!!!

Какво е нужно за качество на контролната дейност ?

На първо място разбира се е субективния фактор – добрият ревизор трябва да притежава редица качества: отговорност, самообладание, безспорен авторитет, да бъде обективен, да търси следствените връзки  и да намира истината. От друга страна разбира се, работата на одитора е немислима без  системите за контрол. Той трябва да ги познава перфектно и да умее да използва максимално всички техни функции.

Означава ли това, че добрият ревизор е безгрешен?

Ни най-малко! На всеки контрол трябва да има външен контрол. Проверката е висша форма на доверие!

Каква е според вас формулата на успеха?

Формулата на успеха е в строго изградената система, принципност  и йерархия на контрола. 

Сподели
Живка Стоилова - Довери се, но провери!
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.
Уебсайт в Alle.bg