Сайт за Хотелиерство и Ресторантьорство
hotelierite.net

Ивелина Иванова - принципността е неразделна част от истинския професионалист

Ивелина Иванова- принципността е неразделна част от истинския професионалист

Семейството на четири-звездните хотели в София отскоро има нов член – луксозният, стилен Olives City Hotel. В желанието си да го наложат, като разпознаваема и желана дестинация за гостите на столицата, собствениците не са пестили средтсва за обзавеждане, оборудване и всичко останало. Кормилото на мениджмънта е поверено на млада, но със солиден опит в бранша мениджърка – Ивелина Иванова. За амбициите и възможностите на пазара, разговаряме в следващото интервю.

Поздравления, г-жа Иванова хотелът изглежда чудесно. Към какви целеви групи е насочен предимно вашият интерес?

Благодаря Ви! Съгласна съм че хотелът наистина е прекрасен, категоризиран е като бизнес хотел и е насочен предимно към бизнес клиенти.

Пазарът в София напоследък е доста наситен. С какво смятате да ги привлечете?

Да, така е! Но Olives City  Hotel има предимство да бъде най-новият бизнес хотел в София, впечатляващ с естественото си съчетание на изчистен стил и уютна friendly обстановка.

Какви иновативни и оригинални идеи смятате да приложите във вашата концепция за устойчиво развитие на хотела?

Най-важното за задържането на клиентите, при наличието, разбира се на качествена материална база, е личното отношение към всеки гост. Ние се стремим да бъдем гъвкави и отворени за всякакви изисквания и желания. Нашите гости никога не получават отговор «няма» и «не може». За всичко можем да измислим вариант и да предложим удовлетворяващо решение, така че нашите гости да се почувстват наистина специални.

Какво бихте определили, като запазената марка на Вашия хотел?

Отговорът на този въпрос е продължение на предходния. Печелим нашите клиенти, разчупвайки официалната бариера обслужващ служител - клиент и така гостите стават наши приятели. Не случайно слогът ни е  «Нашите гости са наши приятели». Това, уверявам Ви, наистина е така. 

Какво според вас прави вашия хотел уникален?

Olives Hotel е привлекателен и уютен и неповторим със своя стилен дизайн. Почти всеки гост, който прекрачи прага на хотела, още във фоайето е впечатлен от това, което вижда и чувства. Ще използвам репликите на наши гостенки от Русия, които още с  влизането си в хотела казаха в един глас «Уау, как замечательно!»


Ивелина Иванова- принципността е неразделна част от истинския професионалист

Как стоят нещата в кухнята? Смятате ли да заложите на нещо ново, нещо извън стандартните?

Olive’Sea Restaurant пленява с уникален стил в светли тонове, простор, усещане за комфорт и уют. Ресторантът разполага с модерна кухня от висок клас и предлага безкомпромисно четири звездно обслужване(въпреки че е 3 звезди). Главният готвач Chef Нинов е истински виртуоз - работил е на третата по големина частна яхта в света, както и в Холандия в ресторант със звезда Мишлен. Кухнята е средиземноморска и е съобразена с най-актуалните кулинарни тенденции. Ресторантът е предпочитан от нашите корпоративни клиенти за организирани мероприятия - обеди, вечери, коктейли, както и „А la carte”. Локацията и наличието на много офиси на фирми в района, ни прави предпочитан ресторант за обяд. През делничните дни предлагаме богат избор разнообразни обедни ястия, на достъпни за офисния работник цени.

Доколко според вас е вярно твърдението, че разликата между 4 звезден и 5 звезден хотел е в обслужването?

Това твърдение за мен не е вярно. Пример вече дадох, в отговорът на въпроса по-горе. Смело мога да заявя, че в днешно време, звездите се определят само и единствено от материалната база на обекта. Качеството на обслужването зависи от стандарта и постоянния контрол по изпълнението му от страна на мениджмънта на хотела.

Ивелина Иванова- принципността е неразделна част от истинския професионалист

Не мога да не се спра на една болезнена тема – персонала. Всеизвестно е, че качествени кадри днес трудно се намират, а още по-трудно е да се задържат. Каква е вашата стратегия в това отношение?

Това наистина е така. Почти винаги съм разчитала на качествените кадри, с които съм работила досега в предишни обекти. Най-важното е да поставиш точните хора за ръководители на всеки отдел. А когато имаш колеги професионалисти, надолу по веригата нещата се случват почти винаги добре.

Как мотивирате Вашият персонал, за да си върши работата по-добре?

Създадох месечна система за оценяване на обслужващия персонал. Всеки месец излъчваме служител на месеца, който получава грамота и еднократен добър финансов стимул в плик пред целия колектив. По този начин служителите се надъхват един друг на състезателен принцип.

В кои звена виждате пространство за усъвършенстване – или с други думи казано – къде има нужда от подобрения и промени – това все пак е нормално за всяка бизнес среда?

Не бих могла да конкретизирам определено звено. Аз съм максималист и перфекционист в работата си. Затова казвам, че винаги има какво още да се желае и до-усъвършенства.

До колко според Вас поговорката: Рибата се вмирисва от главата, важи за хотелиерския бизнес?

Тази поговорка важи за всеки бизнес.

Смятате ли, че българските мениджъри могат успешно да се конкурират с чужденците, които държат управлението в доста от големите хотели в България?

Категорично ДА! Повечето български мениджъри са минали през всички звена в хотелиерството и ресторантьорството и са изключително компетентни в детайли с цялостната оперативна работа на хотелския комплекс. Ние българите сме устойчиви на голямо натоварване и напрежение и не си гледаме часовника, когато работим и не си тръгваме преди да завършим започнатото. Твърдя това, съдейки по себе си и колегите управители на хотелски комплекси, с които се познавам. Чужденците вярват само на себе си. Без да искам да ги обидя, те не вярват на българите. Затова назначават чужденци за управители.

Доколко конкурентен може да бъде един бизнес хотел, ако не е част от голяма хотелска верига?

Много! Всичко зависи от мениджмънта на хотела.

Какви са според Вас преимуществата и недостатъците да бъдеш част от световна верига хотели?

Преимуществата са, че една международна хотелска верига има утвърден, постоянен и разпознаваем от клиентите стандарт. Затова тези хотели са пълни още с отварянето им. Финансовата част е изключително важен фактор. Една международна верига може да издържи финансово, докато хотелът започне да се самоиздържа, защото разчита на финансирането на централното й управление. Докато един самостоятелен хотел, трябва да разчита на добър мениджмънт, който да съумее да разработи комплекса много бързо, за да започне да се самоиздържа от приходите си. В самостоятелния хотел трябва да си силен в маркетинга и продажбите и в обслужването, да определиш и позиционираш продукта си правилно на пазара и да намериш подходящата ниша. Накратко, управлението на самостоятелният хотел трябва да има точни и много добри професионалисти, от които зависи успешното му и бързо разработване. Хотелът от международната верига си лежи на хамака, а самостоятелния хотел си търси трамплин от професионален мениджмънт.

Бихте ли нарушили свой принцип, ако той е в противовес със собственика на хотела?

Не и никога не съм го правила! Имала съм подобен случай, в който избрах третия вариант – напуснах. Спазването на принципите са неразделна част от истинския професионалист, а се определям като такъв.

Какво е Вашето мнение относно спорът, който се води напоследък относно хегемонията на ОTAs – online travel agencies – може ли да се каже, че те са най-добрия приятел или по скоро враг на бизнес хотелите?

Враг? Не бих казала! По-скоро бих определила съществуването им като взаимноизгодно. Те са естественото огледало, в което можеш да се огледаш и да видиш, къде стоиш спрямо другите конкурентни хотели и какво трябва да усъвършенстваш още при себе си. Освен това, те носят бизнес, за което хотелът си плаща, чрез комисионата. Смятам, че за всеки има място под слънцето, стига да знаеш, какво искаш и как да го постигнеш.

Какви са Вашите амбиции? Кога бихте се отпуснали на креслото, казвайки - Доволна съм от себе си?

От малка си мечтая да имам собствен успешен хотел, в който да вложа целия си професионализъм. До този момент съм успяла да постигна това за собствениците на четири хотела, които съм разработила успешно от отварянето им. В момента, в който съм преценила, че съм изцедила всички възможности на хотелския комплекс и повече няма какво да направя за него, съм си тръгвала. Но не мисля, че ще се отпусна в креслото си някога, заявявайки, че съм доволна от себе си. Всичко е въпрос на възможности. Светът е толкова динамичен, всичко се променя много бързо, затова винаги ще има нови цели и възможности за до-усъвършенстване.

Благодаря за интервюто! Желая Ви успех!
Сподели
Ивелина Иванова- принципността е неразделна част от истинския професионалист
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.
Уебсайт в Alle.bg