Сайт за Хотелиерство и Ресторантьорство
hotelierite.net

Калин Генев-Успехът не е цел, той е процес

Калин Генев-Успехът не е цел, той е процес.

Калин Генев  е млад дипломиран експерт в областта на туризма. Той започва своята кариера, като нощен одитор в Радисън САС през 2000г. и бързо израства ,като през 2005г. вече е генерален мениджър в хотелски комплекс  Тамплиер Банско. През 2009г. поема управлението на бутиковия хотел Аякс в София.

 Г-н Генев кои според вас са най-важните фактори обуславящи доброто обслужване  в сферата на туризма?

Управлението на процеса на обслужване в туризма предполага съчетание на два вида фактори – външни, от които най-важен е клиента и вътрешни, сред които водещ е поведението на персонала. Гостът е най-важната фигура в хотела или ресторанта. От него зависи състоянието на заведението, заетостта, материалните приходи на хотела, работните места и заплатите на служителите. Що се касае до персонала, моето убеждение е, че най-бързо възвръщаемата инвестиция е тази в хората.

Това безспорно е така. На какво най-много наблягате, когато обучавате своите служители?

Полезно е обслужващият персонал да е обучен и да умее да предвижда държанието и поведението на госта, да оценява характера му и да е готов да реагира по подходящ за случая начин. В никакъв случай, обаче, не трябва да се допускат конфликтни ситуации, още повече тяхното усложняване, госта да бъде оставен да си отиде неудовлетворен от обслужването, обиден и разочарован от заведението и с нежелание да го посети отново. При възникване на конфликтна ситуация, трябва да се положат усилия тя да бъде решена по любезен начин.

Какви качества трябва да притежава добрият служител в сферата на хотелиерството?

Работещият в туризма трябва да има необходимото образование за длъжността, която заема и да притежава широка обща култура. Да умее да поддържа разговор и да бъде интелигентен събеседник, но без  да  натрапва своето мнение, а само да подава търсената от него информация. Той трябва и да е добър психолог и да притежава усет за хората. Задължително трябва да умее да владее езикът на тялото и разбира се не на последно място трябва да има търговски нюх.

Не смятате ли, че да се намери такъв служител е трудно, да не кажа невъзможно?

Абсолютно вярно. Именно за това аз предпочитам да наемам млади, но амбицирани хора, които имат желание да се развиват.  В комплекс Тамплиер например, ми беше трудно да превъзпитавам служители, които носеха маниери от отминали епохи, но скоро всички разбраха, че компромиси не съм склонен да правя. В хотел Аякс нещата станаха по съвсем друг начин. Тук успях да изградя млад, сплотен колектив и в кратки срокове стандарта на обслужване достигна нивото на 5 звезден хотел.

Има ли инфарктни ситуации във вашия бизнес или всичко е толкова красиво и човеколюбиво, колкото изглежда за клиентите?
Хотелският бизнес е много труден, защото винаги трябва да си нащрек и да намираш решение за всеки проблем. Понякога това е стресиращо. Но ако си истински професионалист, не позволяваш на стреса да надделее.
Вие сте успял мениджър, какво е успеха за вас?

За мен успехът е процес, а не крайна цел. Той има само едно лице. Това, което те прави горд от това, което си. От малките до големите неща.
Калин Генев-Успехът не е цел, той е процес.
Сподели
В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.
Уебсайт в Alle.bg